Translate

donderdag 7 november 2013

De exploitatie van katten in katten cafés voor de verkoop van koffie neemt enorm toe....wat is uw mening hierover?


Overal ter wereld vliegen de katten cafés als paddenstoelen uit de grond. Zover als ik kan vernemen zijn er katten cafés in bijna alle landen van Europa maar nog niet in Nederland.
Volgens Cat Protection in de UK, is het een exploitatie van de dieren voor de verkoop van koffie en gebak.

Ik begrijp wel dat deze dieren het beter hebben dan zwerfkatten, maar het fenomeen stuit me tegen de borst. Vergeet niet dat de katten worden gefokt louter en alleen om bekeken en geknuffeld te worden door de café bezoekers. Asielkatten komen niet in aanmerking.

10 tot 12 katten leven in een beperkte ruimte en hebben steeds te maken met nieuwe klanten. Veel verzet is er geweest voor het nieuwe katten café recentelijk geopend in Brighton (UK) De Royal Society for the Protection of Animals  RSPCA ( UK) is faliekant tegen deze in hun ogen verwerpelijke  praktijken.
 

In Wenen was het verzet met de komst van een katten café zo groot dat de uitbater 3 jaar heeft moeten wachten op een vergunning. De dierenwelzijnsorganisaties in Oostenrijk hebben helaas de aangespannen rechtszaak verloren.

Ik kan me er trouwens  niets bij voorstellen dat je het leuk vind om katten op je koffietafel te hebben zitten en aan je gebakje te likken. Wij hebben 3 katten met ruimte zat en gaan ook naar buiten. Alle stoelen en de bank  bezetten ze al, mandjes genoeg, en dus blijft onze tafel schoon van kattenharen. Er zijn limieten en grenzen die onze katten niet mogen overschrijden.

Ik ben ontzettend benieuwd naar de meningen omtrent deze ontwikkelingen van de lezers.


Smakelijk bakje!!!


       
 

2 opmerkingen:

  1. In verband met die rabiate tegenstanders: wat een neo-fashistisch gedoe !
    Ten eerste is dit zo oud als de straat. Het aantal cafés dat één of méér katten had is haast niet te tellen. In België, in Nederland, in Frankrijk, in de UK en wandel zo maar door. Er zijn ook boekhandels met huiskatten. En wat al niet anders. Maar als de fundamentalisten om de hoek komen, is er geen leven meer. Niet voor die poezen, maar zeker ook niet meer voor mensen. Heel wat 'groene' en soortgelijke organisaties zijn eigenlijk reeds land ver-etterd tot religieus-fashistische clubs, die slechts één motto hebben : "het" moet verboden worden (wat moet verboden worden ? Om het even wat waar de club toevallig fuindamentalist in is , dus = alles...), en wie die mening niet deelt zal worden aangevallen. 'akhdir al quaida... :-) Zeer erg. Ik zie heel mijn leven al fantastisch gelukkige cafépoezen, tot zéér gezegende ouderdommen. Wie ze nu pas denkt te ontdekken, is blind....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik waardeer uw mening. Gelukkig mogen we in dit land nog van mening verschillen. Dat is democratie. Gr Erna

      Verwijderen