Translate

maandag 25 november 2013

Heftige video: Na het zien an deze video, zult u nooit meer angora kopen


Ik was niet van plan om dit artikel te plaatsen, ik wilde het de lezers niet aan doen. Toen vernam ik gisteren dat Radar er vanavond tijd aan gaat besteden en heb besloten mijn kop niet langer in het zand te steken.  Een waarschuwing dat de video niet geschikt is voor kinderen is hier op zijn plaats

http://youtu.be/PtAFHyXS31M

 

Het undercover angora videomateriaal dat gefilmd is door PETA Azië, ( The Peoples Ethical Treatment of Animals laat routinematige wreedheid tegen angorakonijnen zien voor de productie van angorawol, van wie de lange, zachte vacht vaak wordt gebruikt voor truien en accessoires. Het onderzoek filmde medewerkers die op gewelddadige wijze de vacht van het gevoelige lijf van angorakonijnen trokken terwijl deze van pijn de longen uit hun lijf schreeuwden. Na deze verschrikkelijke en barbaarse beproeving, die konijnen iedere drie maanden moeten ondergaan, blijken velen van hen in zware shock te raken. Na twee tot vijf jaar, worden zij die het overleven aan hun poten opgehangen, hun keel doorgesneden en wordt hun karkas verkocht.


Konijnen bij wie de vacht wordt geknipt of geschoren lijden ook. Tijdens het knippen worden de voor- en achterpoten strak aan elkaar vastgebonden – een verschrikkelijke ervaring voor een prooidier – waarbij het onvermijdelijk is dat de scherpe gereedschappen de konijnen verwonden terwijl ze wanhopig tegenspartelen om te ontsnappen

PETA wil raag dat u een belofte tekent dat u nooit angora zal kopen. Ik laat dat aan u over. Voor mij hoeft het niet. De video en het verhaal er achter is genoeg voor mij om echt NOOIT angora te kopen!! Aan u de keus.

http://action.peta.nl/ea-action/action?ea.client.id=43&ea.campaign.id=23892#.UpML721gXVQ

Geen opmerkingen:

Een reactie posten