Translate

donderdag 11 december 2014

Veteraan na 5 jaar herenigd met zijn bulldog 'Bones' nadat zijn ex het dier had weggedaan



 
 Met dank aan :    AD
 
  John Russo: weer herenigd met zijn bulldog Bones © Flaglerhumanesociety.org.
De Amerikaanse militair John Russo kreeg in 2008 de buldog Bones als kerstcadeautje van zijn moeder. Vanaf het eerste moment waren de twee onafscheidelijk. In 2009 kreeg Russo te horen dat hij op missie moest naar Afghanistan. Zijn geliefde viervoeter liet hij in vertrouwen achter bij zijn ex-vriendin in Florida, die plechtig beloofde goed voor Bones te zorgen. Maar hoe anders pakte dat uit.
Eenmaal teruggekomen van zijn missie in Afghanistan wilde Russo niets liever dan weer herenigd worden met zijn hond. Hij belde het nummer van zijn ex-vriendin, maar die was inmiddels verhuisd en had geen telefoonnummer achtergelaten.

Russo ging online op zoek naar een spoor van Bones. Hij speurde diverse asielsites af tot hij op de site van de Flagler Humane Society, een opvangadres voor huisdieren in Florida stuitte. ,,Ik had die dag zo'n voorgevoel dat ik haar zou vinden,'' vertelt Russo aan ABC News. In de lijst van dieren die het asiel huisvestte, zag hij zijn geliefde Bones.

Depressief

Van de coördinator van het opvangcentrum, Jeffrey Ritter, kreeg Russo tot zijn ontzetting te horen dat zijn ex-vriendin Bones naar een dierenarts had gebracht met het verzoek de buldog te laten inslapen. Uiteraard weigerde de dierenarts en hij verwees de ex-vriendin naar de Flagler Humane Sociey.


,,Bones was echt depressief toen ze hier kwam, we hebben haar daarom ook maar niet in de gewone kennel gezet. Ik heb haar naar mijn kantoor meegenomen. Ik kon merken dat het een keurig opgevoede hond was, ze blafte niet, ze was zindelijk en kon op commando gaan zitten en liggen,'' vertelt Ritter.

Bones © flaglerhumanesociety.org.

Hereniging

De hereniging tussen Russo en Bones was volgens personeel van het asiel hartverwarmend.,,We hebben allemaal een potje zitten huilen. We hebben een hond nog nooit zo blij gezien. Ze bleef maar rondjes rennen en tegen Russo opspringen. Ook toen we Bones uit gingen schrijven uit het asiel wilde ze van geen wijken weten. Ze bleef maar naast Russo zitten, zo van 'dit is mijn man.' ''

Inmiddels is Bones weer thuis bij Russo. De veteraan heeft het leger inmiddels vaarwel gezegd en is een nieuw leven als brandweerman begonnen. ,, Het is heerlijk om na vijf jaar weer met Bones herenigd te zijn,'' vertelt hij. ,,Iedere dag als ik thuiskom van mijn werk is ze dolbij, alsof ze me iedere keer weer voor de eerste keer terugziet.''

2 opmerkingen:

  1. Ik geniet er nog steeds van. Wat een goed mens die veteraan. Hij heeft duizenden e-mails gekregen. Zou ik ook nog doen maar is er niet van gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen