Translate

dinsdag 24 maart 2015

Na 18 maanden en 3000 km later zijn de kater Kevin en zijn baasje herenigd



Cheryl Walls uit de Amerikaanse staat South Carolina had nooit verwacht haar rosse kater Kevin ooit nog terug te zien nadat hij in de herfst van 2013 het hazenpad koos. Nu achttien maanden en meer dan 3.000 km later zijn de kater en zijn baasje weer herenigd nadat een inspecteur het miauwende dier ontdekte in een trailer in Californië.


Walls (44) adopteerde de kater in juni 2013 nadat haar verloofde was overleden. Een dier in huis leek haar een goed idee om het verdriet een plaats te kunnen geven. Hoewel Kevin een echte binnenkat was, ontsnapte hij tijdens de herfst uit haar huis.

"Eerlijk, ik dacht dat iemand hem had opgepikt en meegenomen", zei de vrouw. "Ik dacht dat ik hem nooit nog zou terugzien." Tot Walls begin deze maand een mailtje kreeg van een dierenasiel in Californië om te vragen of Kevin haar kat was. "Ik belde het opvangcentrum en inderdaad ze hadden mijn kat", aldus de vrouw. "Ik kon het niet geloven."

Een landbouwinspecteur had de miauwende kater aangetroffen in een trailer tijdens een inspectie aan de grens tussen twee staten. De chauffeur wist van niks en dus werd er onmiddellijk aangenomen dat het dier een verstekeling was. Een dierenarts stelde aan de hand van een microchip vast dat de kater afkomst was uit het verre South Carolina.
©Riverside County Animal Services

Walls werd omvergeblazen door het heuglijke nieuws maar de vrouw beschikte niet over de financiële middelen om Kevin te laten overvliegen. Twee non-profitorganisaties waren zo ontroerd door het verhaal dat ze geld doneerden om Kevin weer naar huis te brengen.

Ondertussen is de kater weer thuis bij zijn liefhebbende familie. "Kevin is nog aan het bekomen van zijn avontuur", verklapte zijn baasje. "Hij zit binnen en we houden hem heel goed in het oog hoor."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten