Translate

zaterdag 11 juni 2016

Wie helpt Rita ? Ze moet vertrekken van het stukje land waar ze al 15 jaar haar dieren verzorgt

https://www.rtvnh.nl/nieuws/186630/rita-moet-haar-kleine-dierenparadijsje-opgeven-als-ik-niets-vind-dan-houdt-het-voor-mij-helemaal-op 

Foto:NH/Robbert Bianchi

ZWANENBURG Rita Geerts (67) is ten einde raad. Al 15 jaar lang verzorgt ze haar dieren op een stukje land bij Zwanenburg. Maar nu heeft de eigenaar de huur opgezegd en moet ze binnen vier maanden vertrekken.
Aan het eind van de zwanenburgbaan heeft Rita haar kleine paradijsje waar ze al 15 jaar zorgt voor haar vele dieren. Het begon ooit met een geitje, dat ze voor haar verjaardag kreeg. Nu lopen er zes geitjes, één bokkie, twee schapen, twee Kameroen schapen, één varken, vier pony's en een aantal kippen rond.

Waarheen?

Rita weet niet waar ze met haar dieren naar toe kan. Het idee dat ze haar dieren misschien kwijt raakt baart haar grote zorgen. "Dat hoort gewoon bij mijn leven. Al is het nog zo koud, ik moet hier zijn om voor hun te zorgen."
Nu is Rita dus op zoek naar een nieuw stukje land waar ze haar uit de hand gelopen hobby kan voortzetten. "Ik hoop van ganser harte dat er iemand is, een dierenvriend, die denkt van: Nou, we moeten Rita gaan helpen, want dit kan zo niet met die vrouw."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten